
Fundament Informatica
De meest gebruikte informaticamethode voor bovenbouw havo/vwo
havovwogymnasium

Niveaus:
havovwogymnasium
Leerjaren:
jaar 4jaar 5jaar 6
Opgebouwd volgens examenprogramma 2019
Duidelijke structuur
Veel aandacht om lesmateriaal actueel te houden
Uitleg met video’s en afbeeldingen
Verschillende vraagtypen met feedback
Veel mogelijkheden tot differentiatie en verdieping
Uitgebreide ondersteuning voor docenten
Fundament Informatica is dé methode voor het vak informatica in de bovenbouw havo en vwo. De methode biedt structuur en overzicht voor de docent en de leerling.
Beoordeling docenten
Demonstratievideo's van deze methode
Details
Algemene informatie
- Methodebasis
- Digitaal
- Leerdoelen
- inzichtelijk voor docenteninzichtelijk voor leerlingen
- Niveaudifferentiatie
- digitaal
- Arrangeren
- zelf volgorde en/of selectie bepalenzelf materiaal toevoegen
- Adaptiviteit
- Automatisch afgestemd op niveau leerling
- Uitgangspunt indeling lessen
- Instruct heeft een gedetailleerd overzicht gemaakt van de mogelijkheden die je als docent hebt voor wat betreft de invulling van het kernprogramma. Je hebt heel veel vrijheid! Enerzijds kun je je programma (bijna) volledig opbouwen uit praktijkopdrachten en projecten. Anderzijds is het ook heel goed mogelijk om de diepte in te gaan met interessante theorie en met leuke lesvormen.
Theorie
- Plaats theorie
- Theorie voorafgaand aan opdrachten
- % Tekst in theorie
- 60
- Uitlegvideo's
- bij een deel van de theoriebij opdrachten
- Presentatiemateriaal
- bij theoriebij opdrachtenbij overig (bv. toetsen, practica)
- % illustraties in theorie
- 40
Opdrachten
- Structuur
- hoofdstukparagraaf
- Types
- RTTIintrotoepassingafsluitingoefenenontdekkenonderzoeken
- Oefentoetsen
- digitaal
- Examentraining
- digitaal
- Toetsen
- digitaalop papier
- Samenstelling toetsen
- toetsendatabasestandaardtoetsen voor één lesuur
Digitaal
- Ondersteunde apparaten
- smartphonetablet (iOS)tablet (Android)chromebooklaptopdigibord
- Voorleesfunctie (digitaal)
- Niet bekend
- Antwoordcontrole
- bij multiple choice vragenbij een deel van de open opdrachten
- Leerresultaten
- inzichtelijk per leerlinginzichtelijk per klashiatenanalyse
- Integratie ELO
Docent
- Docenthandleiding
- Uitgebreid
Demo-omgeving
- Voor de docent
- Nee
- Voor de student
- Nee